Powrót
 

Produkty spożywcze zapobiegające starzeniu

Słyszałaś o produktach spożywczych zapobiegających starzeniu? Oto lista artykułów, które pomogą Ci zadbać o skórę i przedłużyć jej młodość. Dodatkowo, poznaj przepisy na smakowite dania, którymi możesz cieszyć się do woli!

Przeciwutleniacze​​

Czym właściwie są? Przeciwutleniacze to Twoja broń w walce z wolnymi rodnikami. To przez wolne rodniki Twoja skóra traci jędrność i elastyczność! Twój organizm produkuje przeciwutleniacze naturalnie, ale to nie wystarczy, aby zapobiec starzeniu. Nie wpadaj w panikę! Odpowiednia dieta może stymulować ich produkcję!

Poznaj produkty spożywcze bogate w przeciwutleniacze. Pomóż skórze zachować elastyczność!

Siła witamin

Najbardziej znane przeciwutleniacze to witaminy.

Witamina A wspomaga regenerację komórek. To właśnie ona stymuluje produkcję kolagenu. Jej źródłem są ziemniaki, czerwona papryka, awokado i brokuły.

Witamina C stymuluje syntezę kolagenu. Zwalcza wolne rodniki i sprawia, że Twoja skóra staje się jędrna i rozświetlona. Szukaj jej w czarnej porzeczce, kiwi, grejpfrutach, pomarańczach i mandarynkach!

Witaminy A, C i E naturalnie chronią skórę przed szkodliwym promieniowaniem UVB. Źródłem witaminy E jest olej słonecznikowy, migdały (orzechy), łosoś i jajka.

Dzięki tej zbawiennej kombinacji Twoja skóra stanie się piękna i elastyczna. To prawdziwy eliksir młodości!

Moc polifenoli

Polifenole to cząsteczki roślinne o właściwościach przeciwutleniających i przeciwzapalnych. Gdzie je znaleźć? W winogronach i czerwonych owocach (truskawki), herbacie i czekoladzie! Bogatym źródłem polifenoli (tym samym przeciwutleniaczy) są jagody. Dzięki nim opóźnisz pojawienie się zmarszczek.

Pamiętaj: Wybieraj świeże, sezonowe i organiczne produkty. Wykorzystaj w pełni składniki odżywcze i ich przeciwstarzeniowe właściwości! 

Zgrany duet: cynk i selen 

To również cenne przeciwutleniacze. Pomagają Twojemu organizmowi pokonać stres oksydacyjny!

Produkty bogate w selen to: pieczarki, pomidory, cebula, ryby i owoce morza. Cynk wspomaga regenerację uszkodzeń DNA. Znajdziesz go w owocach morza, pełnoziarnistym pieczywie, żółtku i wołowinie. Co więcej, oprócz właściwości antyoksydacyjnych, wspomaga gojenie ran i walkę z łuszczycą.

Idealne przepisy z wysoką zawartością przeciwutleniaczy!

Szybkie śniadanie

Owsianka nie brzmi apetycznie? Czy aby na pewno? Dodaj jagody goi, żurawinę, orzechy (witamina E) oraz łyżkę siemienia lnianego, aby nawilżyć i ujędrnić skórę. Dodaj trochę mleka migdałowego i zielonej herbaty lekko osłodzonej odrobiną syropu z agawy!

Co na lunch?

Oczywiście, pomidory. Są bogatym źródłem witaminy C i E oraz betakarotenu. Nie zapomnij dodać mozzarelli. Następnie, zafunduj sobie dawkę witaminy C i B: kurczaka z papryką i czosnkiem. Masz ochotę na polifenole? Dodaj do potrawy kilka jagód!

Łatwa kolacja

Organizm łatwiej przyswoi przeciwutleniacze w sałatce jeśli dodasz do niej oliwy. Na przykład, oliwy z oliwek! Idealna będzie jajecznica i mały brokuł jako źródło witaminy E oraz plaster wędzonego łososia. Pół opakowania malin to zastrzyk witaminy C dla Ciebie i Twojej skóry. Dzięki nim stanie się jędrna i rozświetlona!

Serwis korzysta z plików cookies w celach funkcjonalnych, statystycznych, personalizacji treści oraz marketingowych (profilowanie w ramach serwisu Yves Rocher oraz innych stron i usług internetowych). Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies można określić w ustawieniach przeglądarki internetowej. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Więcej informacji w Polityce Cookies .


Dowiedz się więcej